Saturday, February 19, 2011

PerCintaan,,,,,,

Kekadang aku heran kenapa setiap manusia akan ada sejarah tentang percintaan...
adakah percintaan dah kekecewaan adalah lumrah kehidupan manusia,,,bahawa manusia perlu alami luka dan duka untuk meneruskan kehidupan dunia ILLAHI..... yaallah kekadang aku pelik bila masuk telah berikan kite pasangan yang benar-benar baik serta menyayangi kite.. tetapi kite tak pernah hargai mereka.. dengan kasih sayang... OH MANUSIA kenapa ko tak pernah hargai kebahagian yang penah ko kecapi walaupun seketika...
Seperti aku yang penah mencintai serta dicintai... namun kekadang bila banyak kegagalan berlaku dalam persekitaran serta kehidupan aku rasa seperti REMAJA-REMAJA kini sudah jauh terpesong.. kerana percintaan hanyala.. satu perasaan yang tidak memiliki sebarang ikatan yang SAH... tetapi kenapa dalam percintaan harus ada sifat KONGKONGAN....kenapa... dalam ikatan percintaan tiada istilah.. berkawan, trust, dan setia....
Seperti aku banyak kali putus cinta dan kegagalan dalam percintaan.. ini kerana aku inginkan seorang lelaki yang benar2 mnyintai aku tetapi tidak melayan aku sebagai kekasih sebaliknya melayan aku sebagai kawan,,,, kerna aku benar2 mencari seorang lelaki yang memiliki thinking seperti AYAH aku... kerna AYAH aku selalu berpesan " ADIK KALO NAK CARI LELAKI N TAK NAK BOHSAN, CARILA.. LELAKI YANG SANGGUP ANGGAP KETIKA DALAM PERCINTAAN DIA ANGGAP ADIK KAWAN TETAPI ADA KESETIAAN SERTA KEPERCAAYAN, LEPAS DIIJADKABUL DIA AKAN ANGGAP ADIK SEBAGAI KEKASIH supaya hubungan cinta n sayang itu takkan lapok dizaman......

aku sentiasa berdoa kepada ALLAH swt agar temuakan aku kepada seorang lelaki yang memiliki sifat2 tersebut... sebab aku amat berharap akan temui lelaki begitu...
Jika Aku tak ketemui lelaki demikian aku rela... tidak memiliki cinta..............
dari aku menyintai LELAKI yang mungkin akan mengongkong aku.. dan membuatkan aku bohsan lebih baek aku idup tanpa CINTA MANUSIA>>> biarlah aku serahkan CINTA aku PADA ALLAH swt.........

No comments: